9 Aralık 2013 Pazartesi

DÜĞÜN DERNEK - FİLM ELEŞTİRİSİ

Malum havalar oldukça soğudu. Yürümek gibi dışarıda yapılacak etkinliklerin zamanı geçti gibi biraz. Böyle olunca, havalar soğumaya başlayınca biz genelde haftasonlarımızı sinemaya giderek değerlendiriyoruz. Bu haftasonu da Cumartesi günü genel olarak evdeydik fakat Pazar günü sinemaya gidelim dedik. Bu aralar sinemada çok fazla yerli film var.
Açıkçası yerli filmler pek tercihimiz olmuyor daha önce de söylediğim gibi. Fakat İşler Güçler dizisinden izleyip sevdiğimiz Ahmet Kural ve Murat Cemcir'in Düğün Dernek filmleri vizyona girince gidelim dedik. Rexx sineması evimize oldukça yakın olduğu için her zaman ilk tercihimiz oluyor. Saat 13:45 seansına bilet satın aldık. Sinemanın en büyük salonunda kendine yer bulmuş film. Dışarıda çok üşüdüğümüz için yaklaşık 20 dakika kadar önce salona girelim dedik, girdiğimizde gördük ki salon çoktan dolmuş. Gerçekten uzun zamandır gördüğüm en çok seyircisi olan film oldu Düğün Dernek...
Filmden söz etmek gerekirse tabiki bir Fellini filmine bakar gibi bakmıyoruz bu filme. Her filmin misyonu farklıdır bana göre, hiçbir misyonu da olmayabilir tabii. Film güldürmeyi amaçlayıp güldürmüş. Bu kadar net :) Özellikle Ahmet Kural'ın canlandırdığı Tüpçü hepimizin zamanında tanıyıp bildiği tiplerden, tipik delikanlı, mahalle tüpçüsü. Eğer canınız sıkkınsa, biraz kafanız dağılsın istiyorsanız ya da sadece "gülmek" istiyorsanız mutlaka gidin bu filme. Film hakkında söyleyeceğim tek kötü şey, konuşmalar zaten şiveli, bir de oyuncular hızlı konuşunca bazı sahnelerde hiçbir şey anlamadım açıkçası. Murat Cemcir'in zaten hızlı konuştuğunu biliyoruz, bir de Sivas şivesiyle iyice anlaşılmaz olmuş bazı konuşmalar. Bunun haricinde filmde gözüme takılan hiçbir aksaklık olmadı. Vaktiniz varsa şu an vizyondaki en izlenesi yerli film bence, hem biraz gülmek hepimize iyi gelir değil mi? Siz gittiniz mi bilmiyorum eğer siz de izlediyseniz fikirlerinizi yorum kısmına bekliyorum. Blog postlarıma çok az yorum geliyor ve bu beni çok üzüyor. Eğer okuyorsanız yazılarımı küçücük bir yorum bırakmanız bile beni çok mutlu eder. İyi kötü tüm yorumlarınıza açığım. Sevgiler...

5 yorum:

  1. Fragman komik görünüyor, fırsatım olursa izlerim elbette. Gülmek iyidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acayip komik vakit bulup git mutlaka :)

      Sil
  2. Sinemaya gittiğimde ve kararsız kaldığım flimlerde sizin eleştirilerinize bakıp tekrar karar veriyorum:) teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Ben gittim ve gittiğime bin pişman oldum, Tamam mıyız a gitmediğime pişmanım..bende işler güçler i sevdiğim ve ekibe güvendiğim için gittim ama bu sefer resmen cahil halk için film yapmışlar. Bu film İşler güçlerin kalitesinin yanından geçmez. Hiç bir kaliteli espri bulamadığım gibi kurgudada iş yoktu..O kadar tipleme yapmışsın bari içini biraz doldur, tüpçü falan bencede iyiydi ama filmi dolduracak bir karakter bulamadım.Birde en başta nedense karakterlerin geçmişini detaylı anlatmış falan ama sonrası o anlattığı karakterin geçmişinin bir yansıması yok...Bu nasıl iştir!! Birde cami,namaz vs resmen şuanki AKP halkı için yapılmış, hey gidi işlergüçler heyyyy, onlarda dönmüş, onlarda sırf rating için cahil cuhela halkı hedef kitle seçmiş!!! yazık yaaa! itiraf edeyim 1-2 yerde bende güldüm, ama fazlası yok ...yanımızda hülo tipler adamın yere düşüşüne bile katıla katıla gülüyorlardı, demekki halkın seviyesi bu ve para kazanmak istiyorsan bunu yapacaksın:( belki eleştirim abartı gelecek ama ben hiç beğenmedim...Bu millet kaliteli işler hakediyor, ve sanat toplumu biraz daha ileri götürmek için yapılmalı...tamam belki bir komedi filmine çok misyon yüklememeli ama azcıkta kalite....Amma yazdım yaaa copy yazıp post yapayım bari bloğuma:) gaza geldim madem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzdaki bir çok konuya ben de katılıyorum fakat ben zaten bu filme giderken böyle olduğunu biliyordum. O yüzden şaşırmadım. Yani malesef Türkiyede sinema bu boyutta. Sinema mezunu olan biri olarak söylüyorum ki halk bunu istiyor ve bunu izliyor malesef. İnsanlar da para kazanmak, hayatta ve ayakta kalmak adına hakın istediği tarzda işler yapıyorlar. Buna söyleyebilecek bir şeyim yok, tercih meselesi malesef.

      Sil

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler