20 Ocak 2014 Pazartesi

BİR PSİKİYATRİSTİN GİZLİ DEFTERİ - KİTAP DEĞERLENDİRMESİ

Gün geçmiyor ki bir kitap daha okunup bitmesin :) İşlerimin bu aralar yoğun olması nedeniyle günde yarım saat okuyarak yaklaşık 5 günde bitirdiğim Bir Psikiyatristin Gizli Defteri kitabının değerlendirmesinde sıra. Öncelikle satışa çıktığı günden bu yana oldukça popüler olan bu kitap bana şansımla birlikte gelmişti, nasıl olduğunu hatırlamak için buraya tıklayabilirsiniz.
Açıkçası bu kitaba çok büyük beklentilerle başlamadım ama hayalkırıklığına da uğramadım. Yani bu kitap ne "Herkes mutlaka okumalı" kitabı ne de "Okuyup zamanınızı boşa harcamayın" kitabı. Şunu söyleyebilirim ki eğer benim gibi psikoloji'ye ilgi duyuyorsanız hoşunuza gidecektir. Kitap boyunca farklı psikolojik rahatsızlıklar ve bunların temelinde yatan ana sorunlar ortaya çıktıkça, zaman zaman şaşkınlığınızı saklayamayabilirsiniz. Kitap bu anlamda isminin hakkını veriyor, gerçekten de sıradışı vakalarla dolu. Kitap edebi olarak size çok bir şey katmayacak olsa da Psikoloji gibi zor bir alana ait olayları bile herkesin anlayabileceği bir dille anlatmış ve okuyucuya, içinden çıkılmaz sorunların temelinde bile ne kadar basit nedenler yatabileceğini göstermiş. Kitap okuması kolay, anlatımı yalın ve akıcı bir üsluba sahip. Vikitap'ta kitaba 10 üzerinden 7 vermiştim. Okuyup okumayacağınıza siz de ona göre karar verebilirsiniz. Ben şu anda Etgar Keret'in Nimrod Çıldırışları'nı okuyorum. Çok yakında da bitirir, değerlendirmesini hemen bloga eklerim. Sizlere de okumak için yeterli zamanınızın olacağı günler diliyorum...

4 yorum:

  1. Psikolojik kitaplardan sıkıldığım için bu kitabı da okumayacağım muhtemelen, sıradaki kitabın yorumunu şimdiden merak etmeye başladım, iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  2. bende okuyup bitirmiştim benim için hayal kırıklığı oldu kitap çok fazla terim kullanılmış :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten psikolojiyle ilgili olduğum için terimler beni rahatsız etmedi. Hayalkırıklığı yaşatmadı ama havalara da uçurmadı :)

      Sil
  3. Çok severek okuduğum bir kitap olmuştu. Yazarı da bu yılki Tüyap kitap fuarına gelmişti. Kesinlikle okunmalı!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler