19 Eylül 2013 Perşembe

MÜJDE! iOS 7 GELDİ!

Evet hepimizin hayatına bolca girmiş olan Iphone'a yeni sürüm iOS 7 dün akşam 20:00 itibariyle geldi. Öncelikle bir süre düşünmedim değil iOS 7'ye geçmeden önce, fakat arayüzden o kadar sıkılmıştım ki daha fazla dayanamayıp geçtim ben de. Ha beğendin mi derseniz o biraz karışık işte. Öncelikle ikonlar tamamen değişmiş...
Her şey biraz biraz değişmiş, uygulama arayüzlerinde de değişiklikler var. Örneğin önceden videolar fotoğraflarla birlikte dosyalanırken artık videolar için ayrı bir sekme var. AppleStore'un arayüzü de değişmiş, yeni arama yüzü de bence gayet estetik ve başarılı.
Biliyorsunuz ki ekranı yukarıya doğru sürüklememizin hiçbir etkisi yoktu. Daha önce türlü türlü menüye girip çıkarak ayarlamak zorunda kaldığımız uçak modu, wi-fi on-off, bluetooth on-off, gece modu, alarm gibi uygulamaların yanı sıra hesap makinesine de buradan ulaşabiliyoruz artık. Ve sol alt köşede de sürpriz! Evet artık fener için farklı bir uygulama kullanmamıza gerek kalmadı. Çünkü artık fener de var :)
iOS 7'de kısaca ve ilk dikkat çeken değişiklikler, yenilikler bunlar. Bu anlattıklarım memnun olduğum değişiklikler. Memnun olmadıklarıma gelince, benim telefonum biraz fazla dolu olduğundan mıdır bilmiyorum ama telefonum artık eskisine göre daha yavaş çalışıyor. Bir başka fikrim Iphone'un en temel sorunu şarj durumu. Sanki daha hızlı bitiyor şarjım, bunu bir süre daha deneyimlemeli ve öyle karar vermeliyim. Bir diğer beğenmediğim şeyse önceden nasıldı unuttum bile ama iOS 7'de açmak istediğiniz uygulamaya tıkladığınızda direkt açılmak yerine uygulamaya zoom-in yaparak açılıyor. Ve şaka gibi ama bu benim gözümü çok rahatsız etti ve peşpeşe uygulama açıp kapattığımda midem bulanıyor :) Bunlar dışında henüz gözüme çarpan başka kötü yanı yok. Siz de yeni sürüme geçtiyseniz beğenip beğenmediğiniz yönleri yorum kısmına yazın lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler