6 Ocak 2013 Pazar

VENEDİK'TE BİR YAHUDİ

2 gün önce sabah işe gitmeden hazırlanırken kitaplığımda gözüme çarptı, ne zaman aldım neden okumadım hatırlamıyorum. Bu ara keman dersleri, blog, yazılar bir yandan iş  oldukça zamanımı alıyor ve neredeyse 6 aydır hiç kitap okumadım. Venedik büyülü şehir, ilgimi cezbetti tabii. İşe giderken yanıma aldım belki yolda okurum diye. Serviste bir şeyler okuyabilme yeteneğim yok normalde, hemen midem bulanır fakat İstanbul trafiği sabahları pek ilerlemediği ve yerimizde saydığımız için ilk gün neredeyse trafikta yarısını okudum kitabın :)
Yazarı Roberta Rich'in ilk romanı. Venedik'te gettolarda yaşayan yahudi bir ebenin öyküsü bu. Hanna ebe olmasıyla ironik kısır. Bir gece katolik Kont'un karısının doğumu için uyandırılıyor. Yahudilerin katoliklerin doğumlarına katılmaları yasaklanmış o dönem, Hanna kadının ölmesine razı olmuyor yardıma koşuyor. Tek amacı Malta'da esir düşen kocası Isaac'i kurtarmak. Doğum, Kont'un düşman kardeşleri, Isaac'in Malta'da başına gelenler, Hanna'nın, katolik olduğunu iddia eden kardeşi Jessica...

Kitap yazarın ilk romanı olmasına rağmen acemiliğine yenik düşmemiş. Kısa film tadında, akıp gidiyor. Detaylı betimlemeler olayın içinde hissetmenizi sağlıyor. Bir çırpıda okunabilecek akıcı bir kitap arayanlara, kanallar şehrinde maceraya atılmak isteyenlere tavsiye ederim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler