11 Kasım 2013 Pazartesi

32. ULUSLARARASI İSTANBUL KİTAP FUARI

Bu sene 32. Kez düzenlenen kitap fuarının son gününe biz de yetişelim dedim. Malum dün ulusal yas günümüz, Atamızı kaybettiğimiz gün olan 10 Kasım'dı. Sabahki anma töreninden sonra Söğütlüçeşme'den metrobüse atlayıp Tüyap'a doğru yola koyulduk. 1,5 saatlik uzun bir yolculuktan sonra çılgın bir kalabalıkla birlikte kitap fuarına vardık. Saat 12.50 gibi kitap fuarına varınca ilk olarak Doğan Kitap standına koştuk. Hakan Günday'ın yeni çıkan kitabı "Daha" yı satın alıp saat 13.00 de başlayacak olan imza törenine geçtik. Biz gittiğimizde Hakan Günday'ın gelmesine henüz yarım saat vardı ama sıra bayağı uzamıştı.
1 saatlik bir bekleyişten sonra nihayet sıra bize geldi ve Hakan Günday'la tanışıp kısa bir sohbet ettik. Kendisiyle tanıştığıma gerçekten mutluyum. Beklemediğim kadar sıcak ve ilgili davrandı.
Kendisine imza için buradan da teşekkür ediyorum. Benim için güzel bir an ve anı oldu.
Hakan Günday'ın yanından ayrılıp Kaynak Yayınları'nın standına uğradık. Sayın Muazzez İlmiye Çığ standda kitaplarını imzalıyordu. Ünlü sümerolog'ın Kur'an İncil ve Tevrat'ın Sümer'deki Kökeni kitabını da satın alıp kendisine imzalattık. Kendisi gerçekten hayat dolu ve neşeli bir insan.
Fuardaki bütün standları hakkıyla gezmeye çalıştık. Fakat son gün olması nedeniyle gerçekten çok kalabalıktı. Geçen sene gidememiştim fuara, gelecek sene de gitmek isterim fakat kesinlikle son güne bırakmama kararı aldım. O kadar kalabalık ki beğendiğiniz ya da ilginizi çeken kitapları sakin sakin inceleyemiyorsunuz. Ben yine de dikkatimi, ilgimi çeken ve daha önceden almaya karar verdiğim bazı kitapları satın aldım. 
Fuara giderken evde okunmayı bekleyen kitaplarımı da düşünerek, kendime 100 TL harcama sınırı koymuştum fakat belli ki o sınırı biraz aşmışım. Fuardan satın aldığım ve okunmayı bekleyen kitaplarım şöyle:
"Aynı Yıldızın Altında" popülerliği tavan yapmış, pek de tarzım olmayan kitaplardan. Açıkçası sırf ucuz diye aldım :) Çok boş kaldığım bir anda okurum diyip kenara bıraktıklarımdan.
"Cehennem" de popülerliğinin zirvesinde olanlardan. Dan Brown kitaplarını severim fakat bu kitaba 28 TL para vermek istemedim. Fuarda 20 TL'ye düşünce neyse 20 TL verilebilir diyip aldım.Bu da okunmak için bir süre bekleyeceklerden.
"Perşembeleri Parkta" uzuuuuuun zamandır aşk romanı okumamış bana değişiklik olsun diye aldığım bir kitap. Yazarında ilk kitabı sanıyorum, bu kitapla ilgili ciddi endişelerim var ama okuyup göreceğiz bakalım :)
Satın almak için fuara kadar zor sabrettiğim Hakan Günday romanı. Okumak için sabırsızlandıklarımdan.
"Wobbit" kendisini en merak ettiren kitaplardan. Hobbit'in günümüz uyarlaması bu absürd komedi tadındaki kitabı standlar arasında gezinirken buldum ve çok merak ediyorum.
Taze bitmiş bir kitap fuarından bende kalanlar böyle :) Siz gittiniz mi fuara? Neler satın aldınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler