30 Ağustos 2014 Cumartesi

BİR IKEA DOLABINDA MAHSUR KALAN HİNT FAKİRİ'NİN OLAĞANÜSTÜ YOLCULUĞU - KİTAP DEĞERLENDİRMESİ

Başlığı görüp de bu nasıl isim böyle diye düşünerek tıkladığınızı biliyorum. Ben de zaten kitabı bu nasıl isim ya diyerek aldım elime :) Alkım'da gezinirken Aaa biri ikea katalogu bırakmış buraya diyerek yönelmiştim daha sonra kitap olduğunu farkettim. Sonraki fikrim Yuh yani Ikea sponsor olup kitap mı yazdırmış birine oldu. Kitap Türkçeye Can Yayınları tarafından uyarlanmış. Hemen yazarı Romain Puertolas hakkında da ufak bir araştırma ve vardığım sonuç bu kitap yazarın ilk kitabı. 36 ülkede yayınlanıp 33 dile çevrilmiş. Yani mutlaka bir şansı hak edenlerden. Satın aldım tabiki...
Kitabın konusundan bahsetmek gerekirse Racastan'lı Hint Fakiri Ajatashatru çivili bir yatak almak için Paris'teki Ikea mağazasına yolculuk eder cebindeki sahte 100 euro ile. Kısa olacağını düşündüğü yolculuğu İtalya, İngiltere ve Libya'nın da içinde bulunduğu bir serüvene dönüşür. Bu serüvende karşılaştığı umut dolu güzel insanlar (Göçmenler) dolandırıcı Hint Fakiri'ni kökten değiştirip hayatına ahlak ve güzellik eklerler.
Bir Ikea dolabında başlayan serüveni uçak, balon ve gemi seyahati ile son bulan Hin fakirinin hikayesinin 36 ülkede yayınlanmış olmasının haklı bir tarafı var. Öncelikle göçmenlik konusundaki hassas ve ince tutumu vicdanınızı dile getiriyor. Sonrasında ise ben bunu der bunu söylerim: Eğer bir hikayede bir Hintli varsa o hikaye yüzde 90 eğlencelidir :) Yazarın yazım dili ve öykünün akıcılığı ile öykü içinde öykü kurmaca yapısı kitabı elinizden bırakamamanıza neden oluyor. Bir cumartesi sabahı başlayıp akşamına bitirdiğim kitaplardan oldu bu kitap. Yazarın ilk kitabında bu başarıyı yakalamış olmasına sevindiğim kadar ikinci kitabını da sabırsızlıkla beklememi sağladı. Okuyanlarınız varsa fikir ve paylaşımlarınızı bekliyorum. Mutlu haftasonları...

1 yorum:

  1. tatloş,

    hediye etkinliğin de eşim oldun.
    bende çok sevindirik oldum.
    iletişim kısmından yazdım ama iletişime geçemedik.
    burcuaydn04@gmail.com adresinden ulaşırsan adresine ihtiyacım var.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler