6 Nisan 2015 Pazartesi

AZ PİŞMİŞ KELLE - KİTAP DEĞERLENDİRMESİ

İlk kitabı olan "Kış Patatesi Köftesi" ve ikinci kitabı "Hamur Tatlısı Cinayeti" nden sonra Rita Falk'un son kitabı da kitapçılarda yerini almış. Geçtiğimiz haftasonu Kadıköy Alkım'a Haydarpaşa ile ilgili kitap bakmaya gittiğimizde rastladım. Favori yazarımın kitabı çıkar da almaz mıyım :) Hemen aldım tabii, yaklaşık 3 günde de bitirdim. 
Kitap yine Pegasus yayınlarından çıkmış. Rita Falk'un kitap isimlerine de kitap tasarımlarına da bayılıyorum açıkçası. O an ne kadar moralim bozuk olursa olsun ya da ne kadar yorgun, mutsuz vs olursam olayım kesinlikle kendimi mutlu hissediyorum, kitaplarını elime aldığımda. Bu kitabın kahramanı da diğer kitaplarda olduğu gibi Franz Eberhofer. Önceki kitapları okuyanlara mini minnacık bir spoiler; bu kitapta Eberhofer komiserliğe yükseliyor :) Konusu taşrada kaçak bir psikopat katil ve tehlike altında olan enfiye bağımlısı bir Hakim. Franz'ın tek görevi ise hakimi korumak ve psikopat katili yakalamak.
Bu kitapta beni şaşırtan ve belki biraz da üzen şey kitapta yer alan Türk aile hakkındaki tasvirlerdi. Yine Arap gibi tasvir edilmişiz :) Evin babası evde uzun beyaz entari ile oturuyor, evde nargile içiyor vs :) Rita Falk'a bu konuyu da içeren bir mail göndermek istiyorum yakın zamanda. Bir de dönüş yaparsa bana çok ama çok güzel olur. Milliyetçi bir insan olmadığım için bu beni, yazardan soğutacak bir şey değil ama hangi millet olursa olsun, yanlış tasvirler beni rahatsız ediyor. Kitapla ilgili daha fazla detay vermeyeyim ki okumak için sabırsızlanan arkadaşlar bana kızmasınlar :) Rita'nın okuduğum bir kitabından sonra daha "Eee, yeni kitap ne zaman geliyor?" sorusu aklıma düştü. Yazar aslında oldukça hızlı yazıyor kitaplarını ve sanırım benim hızıma yetişemiyor :) Şimdi hemen yeni bir kitaba başlıyorum. Her yeni kitap yeni bir macera. Bakalım bu sefer hangi ülkeye gidiyor, hangi konuya dahil oluyorum?

2 yorum:

  1. O değil de.... cheesecake sanırım.. nasıl da güzel göründü gözüme :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, bu fotoğrafı Moda Cafe Page'de çektim. Hayatımda yediğim en güzel cheesecake idi, mutlaka deneyin Newyork Cheesecake'i.

      Sil

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler